ڕێنجەرز: جیاوازیی نێوان پێداچوونەوەکان

ناوەڕۆکی سڕاو ناوەڕۆکی زیادکراو
No edit summary
تاگی بێ‌سەرچاوە، سڕینەوەی بەشی زمانی تر
ھێڵی ١:
{{بێ سەرچاوە}}
{{'''ڕێنجەرز''' یانەیەکی تۆپی پێی سکۆتلاندیە لەساڵی [[١٨٧٢]] لە شار گلاسکۆو لە ووڵاتی سکۆتلاندا دامەزاراوە ، یانەکە خاوەن یاریگایەکی جوانە بەناوی ئایبرۆکس ستادیۆم کە جێگای زۆرتر لە ٥١ هەزار هاندەر دەگرێتەوە ، یانەکە ڕکابەرێکی ١٠٠ ساڵەی هەیە لەگەڵ یانەی [[سەلتیک]] ی هاو شاری
لە خولی سکۆتلەندا.}}
 
باشگاه فوتبال رنجرز یک باشگاه فوتبال در گلاسکو، اسکاتلند است که در لیگ برتر اسکاتلند، اولین رده لیگ حرفه ای اسکاتلند، بازی می کند. زمین منزل خود، استادیوم ایبروکس، در جنوب غربی شهر قرار دارد.
 
رنجرز بیش از هر باشگاهی دیگر در جهان، عنوانهای لیگ برتر و بالاتر از سایر باشگاههای جهان را به دست آورد، 54 بار در لیگ، 33 بار جام اسکاتلند و 27 بار در جام لیگ اسکاتلند، و هفت بار سه بار در این فصل به ثمر رساند. رنجرز نخستین باشگاه انگلیسی بود که به مرحله نهایی مسابقات یوفا رسید و در سال 1972 پس از دو بار در سال 1961 و 1967 برنده جام جام اروپا شد. سومین پیروزی در اروپا در جام یوفا در سال 2008 با یک تخمین زده شده 200000 طرفداران مسافرتی. رنجرز با رقابت طولانی مدت با سلتیک، دو باشگاه گلاسکو به طور کلی به عنوان شرکت قدیمی شناخته شده است، با توجه به برخی از بزرگترین برندهای فوتبال جهان.
 
رنجرز در فوریه سال 1872 تاسیس شد و یکی از 11 عضو اصلی لیگ فوتبال اسکاتلند بود و در پایان فصل 2011-12 به طور مداوم به پایان رسیده است. با یک هویت جدید شرکتی، این باشگاه زمان شروع فصل چهارم را به مرحله چهارم لیگ فوتبال اسکاتلند پذیرفته است و در چهار سال گذشته سه بار به بازگشت به بالاترین سطح رسیده است.
 
'''دەستکەوتەکان'''